Jumat, 17 Agustus 2012

Do'a Penghujung Ramadhan

Duhai Rabb, Qu bermohon dengan perantaraan rahmat, kebaikan, ampunan, karunia, keluhuran, kebaikan dan pemberianMU. Janganlah Engkau jadikan Ramadhan ini sebagai kesempatan terakhirku. Sudilah ENGKAU mengantar Qu hingga Ramadhan berikutnya dalam keadaan yg paling baik. Perlihatkan Qu hilal Ramadhan berikutnya, bersama orang-orang yg melihat keleluasaan rahmatMU. Dan limpahkanlah anugerahMU, wahai Rabbku. Tiada ada Tuhan selain Allah.

Semoga perpisahanku dengan bulan Ramadhan ini bukanlah perpisahan untuk selamanya dan bukan pula akhir pertemuanku. Sehingga Qu dapat kembali bertemu pada tahun mendatang dalam keadaan penuh keluasan rezaki dan keutamaan harapan. Kini Qu berada di hadapanMU dengan penuh kesetiaan. Sesungguhnya ENGKAU Maha Mendengar segala do’a. Ya Allah, dengarkanlah pengaduanku ini. Perhatikanlah rintihan, kerendahan, kepapaan dan penyerahan diriku ini.

Qu berserah diri padaMU, Ya Allah. Qu tidak mengharapkan kemenangan, ampunan, kemuliaan, dan penyampaian (kepada cita-citaku) kecuali padaMU. Anugerahilah Qu keagungan pujianMu, kesucian nama-namaMU dan kesampaianku kepada Ramadhan berikutnya dalam keadaan terbebas dari semua keburukan, kekhawatiran dan ganjalan. Segala puji untukMU semata, yang telah membantu kami untuk menunaikan puasa dan mendirikan qiyamul lail di bulan Ramadhan ini, hingga malamnya yang terakhir.”

Semoga Allah SWT menerima semua amal ibadah klta di bulan Ramadhan. Aamiin

Tidak ada komentar:

Posting Komentar